EN

פייק ניוז והפגיעה בזכויות אדם: הצעות לחקיקה

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
שיתוף ב telegram
טלגרם

>> לקריאת נייר העמדה שהוגש לקראת דיון בנושא "פייק ניוז והפגיעה בזכויות אדם: אתגרים ודרכי התמודדות" בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, 3.1.2022

 

בתאריך 3.1.2022, התקיים דיון מיוחד בוועדת החוקה בכנסת, בראשות ח"כ גלעד קריב, בעקבות דוח זולת על פייק ניוז. בדיון השתתפו נציגי זולת: מנכ"לית זולת עינת עובדיה, מחברת הדוח ד"ר מיכל עברון יניב, חבר צוות ההיגוי של הדוח פרופ' עמית שכטר, ועו"ד איתי מק שניסח את הצעות החקיקה שבדוח.

הכנסו ללינק לקריאת נייר העמדה המלא שהוגש מטעם זולת בדיון.

 

 

לקריאה נוספת:

>> הדוח המלא: "פייק ניוז והפגיעה בזכויות אדם: אתגרים ודרכי התמודדות"  

>> וידאו מתוך הדיון 

 

פרנסס

פרנסס רדאי

משמשת כפרופסור אמריטה בקתדרה לדיני עבודה ע"ש ליברמן, בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית ומשמשת כפרופסור מן המניין במסלול האקדמי המכללה למינהל, שם היא מכהנת גם כיושבת ראש תוכנית המוסמך וכנשיאה של כבוד במרכז קונקורד לחקר קליטת המשפט הבינלאומי בישראל. רדאי הייתה חברה בקבוצת עבודה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לעניין הפליה נגד נשים. נוסף על כך, היא פעילת זכויות אדם בולטת ופמיניסטית.

ד"ר מהא כרכבי-סבאח

מרצה בכירה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. היא בעלת תואר שלישי בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל-אביב (2015), פוסט-דוקטורט ב- Centre for Gender Studies, SOAS, University of London (2015-2016), פוסט-דוקטורט בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת תל-אביב (2016-2017), ופוסט-דוקטורט במכון המפרי לחקר חברתי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (2018-2020).
תחומי העניין של ד"ר מהא כרכבי-סבאח מתמקדים בקשר בין שינויים חברתיים, התנהגות משפחתית ואי-שוויון מגדרי בחברות הנמצאות בתהליכי שינוי ובאופן ספציפי בחברה הערבית פלסטינית בישראל. מחקריה מפנים את תשומת הלב לחקר חיי משפחה ותעסוקה, תוך הפעלה משולבת של "עדשה אתנית" ו"עדשה מגדרית" ושימת לב לנקודת המבט של נשים ערביות פלסטיניות, קבוצה המאופיינת בהצטלבויות בין מיקומי שוליים מרובים, שלאורך השנים נשארה סמויה מן העין המחקרית. מחקריה של ד"ר כרכבי-סבאח מפורסמים בכתבי-עת מקצועיים שפיטים ופרקים בספרים מדעיים הנחשבים כחלוצים בתחום של חקר משפחה, עבודה ושוויון מגדרי.

דילוג לתוכן