>> לקריאת הממצאים המלאים של סקר יולי 2022 במסגרת פרויקט מדד זכויות האדם – הכנסו לכאן
>> اقرؤوا مسح تموز/ يوليو 2022
הסקר השלישי במסגרת פרויקט מדד זכויות האדם של מכון זולת, הוא תוצר של שיתוף פעולה עם המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן. הסקר התמקד באפשרות לקדם דיאלוג יהודי-ערבי במערכת החינוך. נשאלה השאלה, האם מערכת החינוך הישראלית צריכה לפעול על מנת להגביר או להפחית את התדירות של מפגשים בין תלמידים יהודים וערבים כחלק ממסגרת הלימודים בבתי הספר. התוצאות שהתקבלו מצביעות על פער משמעותי בין הרצון הנ”ל בציבור הערבי ובציבור היהודי וכן על פערים הקשורים להשקפה הפוליטית של הנשאלים. לצד זאת מראות התוצאות כי קיימת תמיכה נרחבת הן בקרב שמאלנים והן בקרב תומכי המרכז הפוליטי בהגברת תדירות המפגשים מסוג זה.
כל מהלך למיגור האפליה הממוסדת כלפי הפלסטינים אזרחי ישראל חייב להתבטא לא רק בדרישה הלגיטימית להשוואת תקציבים, אלא גם במאמץ פעיל לכבד ולהכיר את ההיסטוריה ואת הזיכרון של המיעוט. בהתאם לכך, מדיניות ההפרדה ארוכת השנים מחייבת יוזמה אקטיבית למפגש בלתי אמצעי בין תלמידים יהודים וערבים, במטרה לסייע להם להתגבר על מחסומים וסטריאוטיפים שליליים ולהכיר את הנרטיבים השונים. דיאלוג משותף כזה הוא חיוני לבריאת עולם מושגים שוויוני, מעבר ליצירת הקשר בין התלמידים.